سئو وب

سئو چیست؟ راهنمای جامع و کامل سئو و تمام ترفندهای پنهان در آن هر آنچیزی که نیاز دارید در مورد سئو بدانید استاد وب

نکته طلایی این موضوع این است که صفحه شما، نزدیک‌ترین ارتباط را با درخواست کاربر دارد. بنابراین نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا و نرخ پرش (Bounce Rate) پایین خواهد رفت. همچنین، تصاویر با کیفیت بالا به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا موضوع و محتوای صفحه شما را بهتر درک کنند و به این ترتیب ارتقا رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل را به دنبال دارد. لینک داخلی یکی از اصول مهم بهینه سازی سایت است که به ایجاد پیوندهایی درونی بین صفحات مختلف یک وب سایت اشاره دارد. با استفاده از لینک داخلی، صفحات مختلف یک وب سایت با یکدیگر مرتبط می شوند و این به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار و شناوری سایت را بهتر درک کنند. به زبان ساده، انکرتکست به این دلیل جز فاکتورهاو اصطلاحات کلیدی سئو سایت محسوب میشود که هدف لینک ساخته شده را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مشخص میکند.

چون تغییر URL‌ها باعث افزایش صفحات ۴۰۴ و در نتیجه از دست دادن رتبه‌بندی سایت می‌شه. همچنین، باید به‌طور مداوم وب‌سایت خود را بررسی و به‌روزرسانی کنید تا از تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو عقب نمانید. یک ساختار سایت بهینه، باید خوانا و قابل درک باشد و به کاربران کمک کند تا به راحتی در سایت شما حرکت کنند. سئو تکنیکال یا سئو فنی (Technical SEO) به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای بهبود عملکرد فنی یک وب‌سایت انجام می‌شود تا موتورهای جستجو بتوانند آن را بهتر درک و ایندکس کنند. هدف سئو تکنیکال این است که سایت شما برای موتورهای جستجو قابل دسترس، خوانا و قابل فهم باشد.

Sandbox گوگل استعاره‌ای از جعبه شنی دارد که کودکان در آن مشغول بازی کردن هستند تا به این وسیله به چیزی آسیب نرسانند. از آنجایی که موتور جستجوگر گوگل هیچ وقت این سیستم را تأیید نکرده است ممکن است که عده‌ای از آن خبر نداشته باشند. موتورهای جستجویی نظیر گوگل در تعیین مواردی که کاربران پیشنهادهایشان را دنبال می کنند، بسیار هوشمندانه و منحصر به فرد عمل می‌کنند. در حقیقت موتورهای جستجویی نظیر گوگل به عنوان پل‌های ارتباطی محسوب می‌شوند که وب سایت شما و کاربران را به یکدیگر متصل می‌کنند. لازمه‌ی بهینه سازی و سئو یک وب سایت، مراحلی همچون تولید محتوای مناسب و یونیک، تکنیکال سئو، سوشال سیگنال و آپدیت شبکه‌های اجتماعی، لینک بیلدینگ خارجی و داخلی و … است.

همچنین یک گزارش عالی برای استفاده در هنگام تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک از گوگل است (صفحاتی که افراد پس از جستجو بازدید می کنند صفحات فرود نامیده می شوند). گزارش Landing Pages بسیار شبیه به گزارش All Pages است، اما فقط صفحات برتری را که افراد برای ورود به وب سایت شما استفاده کرده اند، نشان می دهد. منظور از Segment زیر مجموعه ای از داده ها در Google Analytics است. می‌توانید یکی از بخش‌های پیش‌فرض (مانند ترافیک ارگانیک، ترافیک موبایل) را انتخاب کنید یا یک بخش جدید ایجاد و ذخیره کنید تا بدین شکل گردش کار خود را سرعت ببخشید. گزارش Performance یک نمای کلی از عملکرد سایت شما در نتایج جستجو را به شما ارائه می دهد. در آخرین فصل از راهنمای کامل سئو رادزاد، نگاهی به معیارها و ابزارهای ضروری برای تجزیه و تحلیل داده‌ها خواهیم داشت.

Google Analytics یک ابزار قدرتمند است که داده های مفیدی را ارائه می دهد. با این کار شما می توانید عملکرد وب سایت خود در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه را مقایسه کنید و در مورد بهینه سازی بیشتر سایت خود، گام های مناسبی بردارید. یک استراتژی مستحکم لینک سازی باید همیشه شامل روش‌های مختلفی برای دریافت لینک باشد، backlink profile شما را تا حد امکان متنوع نگه دارد و از بک لینک ها را از سایت های مرتبط دریافت کند. این یکی از کوتاه‌ترین مسیرها برای جریمه شدن است، حداقل گوگل را در مورد ساخت لینک غیرطبیعی مشکوک می‌کند. محدود بودن و واضح بودن بیش از حد در مورد این بک لینک های مصنوعی، منجر به افت رتبه و در نتیجه از دست دادن ترافیک می شود. وقتی نوبت به ارزیابی کیفیت بک لینک می‌رسد، من همیشه به طیف وسیعی از معیارها مانند ارزش دامنه، سطح ترافیک ارگانیک، رشد مثبت تعداد بک لینک ها و غیره نگاه می‌کنم.

اگر در تلاش برای ارتقاء دانش سئوی خود هستید، باید به ابزارهای یادگیری متناسب با سبک و شرایط دلخواه خود دسترسی داشته باشید. ✅محل استقرار شرکت – امکان ثبت آدرس فیزیکی سایت روی نقشه های گوگل برای دسترسی کاربران جهت مراجعه حضوری فراه میشود. همچنین شما میتوانید با استفاده از google search console بصورت دستی، درخواست ایندکس صفحات در نتایج گوگل را ارسال کنید تا پس از بررسی در نتایج ظاهر شود. نقشه سایت حتی میتواند تعیین کند که خزنده ها چه صفحاتی را بخزند و چه صفحاتی را بدون بررسی رها کنند و این یعنی ایندکس هدفمند و هوشمندانه صفحات در نتایج گوگل. الگوریتم های رتبه بندی با گذشت زمان پیچیده تر شده اند، به همین دلیل است که باید به هر قیمتی از روشهای کلاه سیاه خودداری کنید. Link juice یک اصطلاح در سئو است برای توصیف و اندازه گیری میزان قدرتی که یک لینک به سایت یا صفحه وب دیگری منتقل می کند و در نتیجه آن را تقویت می کند.

اگر کاربران خیلی زود سایت شما را ترک کنند، گوگل آن را نشانه‌ای از نامرتبط بودن محتوا تلقی می‌کند. علاوه بر این، الگوریتم Google Page Experience که بر روی تجربه کاربری (User Experience – UX) متمرکز است، بررسی می‌کند که آیا کاربران تجربه‌ای مثبت از سایت شما دارند یا نه. سایت‌هایی که محتوای گیرا، خوانایی بالا و فراخوانی به اقدام (Call to Action – CTA) واضح دارند، کاربران را بیشتر درگیر می‌کنند و رتبه بهتری کسب خواهند کرد. همچنین، تحلیل رفتار کاربران با ابزارهایی مانند Google Analytics 4 (GA4) می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره چگونگی بهینه‌سازی صفحات ارائه دهد. در نتیجه، تنها داشتن محتوای باکیفیت کافی نیست؛ بلکه تعامل کاربران با سایت، عاملی تعیین‌کننده در سئو خواهد بود.

در بیانی دقیق‌تر، موجودیت‌ها در درکی که هوش مصنوعی از منظور کاربر دارد و پاسخی که به او می‌دهد، نقش پررنگی دارند. این لیست نمایانگر سئوکاران برجسته ایران است که هرکدام در زمینه‌های مختلف سئو تخصص دارند و کمک شایانی به بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین کرده‌اند. برای انتخاب بهترین سئوکار برای نیازهای خاص کسب‌وکار خود، حتماً به بررسی سابقه کاری، تخصص و بازخورد مشتریان توجه داشته باشید. مدت زمان و هزینه سئو با توجه به کلمه کلیدی که شما می خواهید در آن در صفحه اول گوگل قرار داشته باشید و همچنین قدرت و اعتبار وب سایت شما و قدرت و اعتبار وب سایت رقیبانتان سنجدیه می شود. ” بهینه سازی وب سایت ” را به عنوان یک کلمه کلیدی مرتبط LSI در نظر می گیرید. یکی از مهمترین موارد در افزایش بازدید سایت بهبود و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو می باشد.

دقیقا با همان دیدگاهی که در بخش قبلی گفته شد، گوگل علاقه دارد از سایت شما به عنوان یک وب سایت معتبر در شبکه های اجتماعی یا همان سوشیال مدیاها هم صحبت شود. اینجاست که برای بررسی واقعی بودن یا نبودن اعتبار شما به سراغ سیگنال های شبکه های اجتماعی مثل لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و… میرود. در مورد این موضوع و تکنیک های اجرای آن در مقاله سوشیال سیگنال اطلاعات مهمی ارائه کردم. این یعنی اگر دیجی کالا یک سایت معتبر است، باید سایت های دیگری که در سطح وب فعالیت میکنند، گهگاه از صفحات خود به آن لینک داده و در موردش صحبت کنند. به عنوان مثال سایت backlinko یکی از سایت های خارجی معتبر در زمینه آموزش سئو است، اینکه الان من در این مقاله به این سایت یک لینک دادم، اعتبار آن را تایید کرده و گوگل هم برای دادن نتایج مناسب به آن اقدام میکند. یک محتوای جذاب تا زمانی که نمره سئو مناسبی نداشته باشد، نمیتواند جایگاه خودش را در نتایج پیدا کرده و مخاطبان را به وب سایت شما وارد کند.

شما می خواهید صفحه محصول قهوه ساز خانگی خود را بهینه کنید و در ادامه کلمه کلیدی “بهترین قهوه ساز خانگی” را پیدا می کنید. مرور فهرستی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های الگوریتم اصلی گوگل (مانند پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و…) می‌تواند روشی عالی برای دریافت یک نمای کلی از نحوه تکامل جستجوی گوگل و سئو در طول سال‌ها باشد. یک موتور جستجو ابزار آنلاینیست که به شما کمک میکند تا اطلاعات مورد نظر خود را در اینترنت پیدا کنید. کارهایی هستند که همه قادر به انجام آن هستند اما مفاهیمی هم در آن وجود دارند که درک و پیاده سازی آنها نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد. تصمیم مهم اینست که آیا زمان کافی برای یادگیری تمام بخش های سئو دارید یا ترجیح میدهید یک سئوکار برای وب سایت خود استخدام کرده و زمان خود را برای کارهای دیگر صرف کنید. اصطلاحات سئو داخلی و سئو خارجی بر اساس نوع اقدامات شما در وب سایت طبقه بندی می شوند.

On-page SEO یا همان سئو درون صفحه یعنی اینکه یک سری فعالیت رو روی صفحه یا صفحاتمون انجام بدیم که باعث بشه گوگل صفحاتمون رو تو نتایج جستجو در جایگاه بالا نشون بده. اصول SEO داخلی شامل تولید محتوای مرتبط و مناسب در مورد کلمات کلیدی هستش که قصد داریم برای اونا بازدید کننده و ترافیک بگیریم. بررسی سئو سایت به دلیل زیاد بودن موارد تکنیکال مهم است، زیرا ممکن است ساده ترین موارد در حجم بالای اطلاعات دیده نشود و دقیقا همان مورد باعث شکست در رتبه گیری وب سایت شما شود. همه سایت ها باید چگونگی نمایش سایت درگوگل، نحوه رفتار کاربران هنگام دیدن و یا وارد شدن به سایت را بررسی کنند. یکی از مهم ترین این ابزارها که در این صفحه در دسترس شما قرار دارد ابزار بررسی سئوی سایت رایگان آپسئو است. با انجام سئو مناسب، می‌توانید وب‌سایت خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید و کسب و کار خود را رونق دهید.

وقتی کاربر این موجودیت را در گوگل جستجو می‌کند، یک پنل دانش (Knowledge Panel) هم برای آن می‌بیند (البته این پنل فقط برای بعضی انتیتی‌های خاص نمایش داده می‌شود). پنل دانش اطلاعات دقیق و خلاصه‌ای را به‌‌صورت خودکار در مورد موجودیت‌ها (مانند نام، تاریخ تولد، شغل، جوایز و…) در SERP نمایش می‌دهد. هدف این پنل این است که کاربران اطلاعات یک انتیتی را به راحت‌ترین و سریع‌ترین شکل ببینند. از مهمترین مزایای سئو می توان به فروش محصولات و خدمات و برند شدن در حوزه کسب و کار اشاره کرد. چنانچه شرکتی، سازمان، فروشگاه مغازه و یا هر بخش دیگری دارید که خدمات و محصول می فروشید، سئو سایت این قابلیت را دارد که فروشتان را چندین برابر کنید. بهینه سازی می توانند شما را در کلمات کلیدی مختلف در نتایج گوگل بالا بیاورند.

⭐⭐ تقریباً 93٪ از کل بازدید سایت ها از طریق موتورهای جستجو تامین می شود. در عین حال، در حدود 75درصد کاربران در همان صفحه اول گوگل تصمیم می گیرند و به صفحات بعدی نمی روند و چیزی در حدود 35درصد کلیک کل جستجوها را وبسایت هایی که در جایگاه اول گوگل قرار دارند، از آن خود می کنند. این یعنی ممکن است شما به کمک یک سری تکنیک های حرفه ای گوگل را فریب داده و به جای محتوای مفید، با یک محتوای تبلیغاتی به صفحه اول برسید. اما زمانی که کاربر وارد سایت شما شده و با مشاهده محتوای نامناسب سریعا از آن خارج میشود، این نشان دهنده بی کیفیت بودن وب سایت شماست. نقشه سایت یا sitemap یک فایل MXL تشکیل شده از یک سری کدهای برنامه نویسی است.

به بیان دیگر با این کار صفحات وب سایت شما با افت رتبه یا کاهش نرخ ترافیک مواجه نمی‌شوند. موتورهای جستجو بر روی هر کدام از این ملاک‌ها و فاکتورها با توجه به موضوعی که شما به دنبال آن هستید به صورت متفاوتی تاکید می‌کند. به عنوان مثال در زمان جستجوی اخبار و موضوعات روز، جدید بودن محتوا مهمترین و اساسی‌ترین ملاک و معیار در رتبه بندی صفحات محسوب می‌شود. این در حالی است که در زمان جستجوی معنی یک واژه در لغت نامه‌ها دیگر تاکیدی بر به روز و تازه بودن محتوا وجود ندارد. این اصطلاح مخفف عبارت Human Experience Optimization می‌باشد که در لغت به معنای بهینه سازی تجربه انسانی می‌باشد.

یکی از نکاتی که در سئو سایت به آن توجه میشود، ارتباط موثر و مناسب وبسایت با خزنده های گوگل است به نحوی که بتوانند به سرعت و بطور کامل کل صفحات مهم سایت را بررسی و در نتایج فهرست بندی کنند. ربات خزنده ، وظیفه خزیدن در وب و جمع آوری اطلاعات در مورد وب سایتها دارد. با اعمال یک الگوریتم جستجو بر روی داده‌ های جمع‌آوری‌شده توسط خزنده ‌های وب، موتورهای جستجو می ‌توانند نتایج مطلوب و مرتبط با عبارات جستجوشده توسط کاربران را نمایش دهند. فرآیند سئو سایت برای بهبود رتبه و کسب بالاترین رتبه ممکن در نتایج جستجو است. زمانیکه از ارتقا رتبه در نتایج  ارگانیک صحبت میکنیم، منظور چیزی متفاوت از تبلیغات پولی و کلیکی گوگل است، پس برای اینکه بتوانید سایت را به جایگاه خوبی در صفحه اول برسانید، باید فاکتورهای رتبه بندی را بدانید. سئو سایت تمامی مباحث مرتبط با بهینه سازی و بهبود عملکرد یک وبسایت را شامل میشود که در نهایت منجر به بهبود رتبه، کسب رضایت کاربران و بازدید کنندگان  میگردد.

به بیان دیگر این طور می‌توان توضیح داد که به روش‌های دستیابی و ساخت بک لینک Link Building گفته شود. وب سایت‌های واکنش گرا را رسپانسیو می گویند؛ یعنی اینکه وب سایت شما به همان زیبایی که در کامپیوتر باز می‌شود در تبلت، گوشی و … بر حسب سایز صفحه نمایش باز شود؛ یعنی وب سایت شما نسبت به اندازه صفحه نمایش منعطف باشد. امروزه این معیار برای گوگل بسیار با اهمیت شده است، زیرا که عموم کاربران از گوشی خود برای سرچ کردن استفاده می‌کنند. برای پاسخ به این سؤال باید اینطور توضیح دهیم که صفحات موجود در وب سایت دارای عناوین و موضوعات مختلف و گوناگونی هستند و حتی امکان دارد که لینک‌های زیادی در آنها وجود داشته باشد. اما شما با ساخت یک صفحه فرود تصمیم دارید تا مخاطبان و کاربران وب سایت خود را کاملاً بر روی یک هدف مشخص متمرکز کنید و از حواس پرتی و همچنین کلیک بر روی لینک‌های اضافی دیگر جلوگیری کنید.

بهینه سازی وب سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات محتوای سایت را به صورت بهتری درک کنند و از این رو محتوای وب سایت به طور مناسبی ایندکس شده و در نتایج جستجو به نمایش در بیایند. بک لینک ها لینک هایی هستند که در وب سایت های دیگر به وب سایت شما داده شده اند. بک لینک ها یکی از مهمترین بخش های سئو محسوب شده و به واسطه افزایش رتبه، موجب جذب ترافیک از موتورهای جستجو می گردند. از دید گوگل بک لینک های با کیفیت می توانند دلیلی برای رتبه بهتر یک سایت در نتایج جستجو باشد. اما دقت داشته باشید که هر گونه شبیه سازی در این کار موجب جریمه شدن سایت می شود.

ایندکس سازی به حدی مهم است که اگر سایت شما در گوگل ایندکس نباشد عملا بقیه موارد بهینه سازی بی فایده است. Page Accessibility به معنای دسترسی پذیری صفحات وب است و به اطمینان از اینکه همه کاربران، از جمله افراد با معلولیت‌های مختلف، بتوانند به صفحات وب دسترسی پیدا کنند، می‌پردازد. زمان اقامت بلند معمولاً نشان دهنده جذابیت و کیفیت بالای محتوای یک صفحه است. با این حال، اگر زمان اقامت کوتاه باشد، این ممکن است نشان دهنده عدم جذابیت و جذب کاربران نباشد. به عنوان مثال، متن جایگزین برای تصویر یک گربه می تواند “گربه سفید با چشمان آبی” باشد. این متن کوتاه و شفاف تصویر را توصیف می کند و کاربران کم بینا به دقت محتوای تصویر را درک می کنند.

همچنین باید لینک ها را در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. در حقیقت بیش از ۶۰ درصد از جستجوهای گوگل توسط تلفن های همراه انجام می شود. را رها می‌کنند و جالب‌تر اینکه ۸۰ درصد آن ها دیگر با آن سایت باز نمی گردند. جالب تر از همه اینکه ۷۵ درصد از افراد علاقه ای به دیدن نتایج صفحه دوم ندارند. انجام دهند تا عبارات و عباراتی را که مخاطبان هدف آنها جستجو می کنند، شناسایی کنند. خود را افزایش دهند و سرنخ‌های واجد شرایط بیشتری را جذب کنند و در نهایت باعث درآمد بیشتر شوند.

پس عدم بهره‌مندی از آن، عدم امنیت، کاهش اعتماد در بین کاربران، کاهش اعتبار سایت در موتورهای جستجو، تأثیر منفی بر سئو و نشانه‌ای از فعالیت‌های غیرقانونی را به همراه دارد. اسپم اسکور امکان فیلتر کردن لینک‌ها بر اساس معیارهای سئو را فراهم می‌کند و به عنوان یک ابزار قدرتمند برای پاکسازی لینک‌های بی‌کیفیت استفاده می‌شود. گرچه این ابزار به تنهایی نمی‌تواند همه لینک‌های اسپم را شناسایی کند، اما می‌تواند به طور قابل توجهی فرآیند شناسایی و حذف را سرعت ببخشد و این فرآیند را به صورت موثر و کارآمد انجام دهد. در ابزار SEMrush و در بخش Keyword Magic Tool، کلمه یا عبارت مورد نظرتان را وارد کنید. در این بخش می‌توانید فهرستی از کلمات مرتبط معنایی و دسته‌بندی‌شده را ببینید که می‌توانند نشان‌دهنده انتیتی‌های مرتبط با موضوع باشد.

همچنین اجرای فرایند سئو نیاز به زمان دارد تا بتوان تمام ترفندها و تکنیک‌های آن را برای یک وب‌سایت اجرا کرد. در واقع زمان یکی از بزرگترین سرمایه گذاری‌های اولیه برای سئو شدن وب سایت و یا یک صفحه خاص است. در دنیای امروز، وب‌سایت‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی محسوب می‌شوند. در این راستا، سئو به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های بهینه‌سازی وب سایت‌ها برای رسیدن به رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با این‌حال، تکنیک‌های سئو برای بسیاری از کسانی که تازه وارد این حوزه شدند، مبهم و پیچیده به نظر می‌رسند. در این وبلاگ، تلاش می‌کنیم تا به زبان ساده، تکنیک‌های سئو را برای همه قابل فهم و قابل اجرا کنیم.

زیرا موتورهای جستجو Social Signal را به عنوان یک پیشنهاد قابل استناد و یک توصیه از سمت کاربران شناسایی می‌کنند. با به‌کارگیری درست اصول سئو، هم گوگل راحت‌تر وب‌سایت شما را پیدا می‌کند و هم کاربران راحت‌تر به پاسخ سوال خود می‌رسند که در نتیجه آن، صفحه رتبه بهتری در نتایج جستجوی طبیعی می‌گیرد. رتبه بهتر یعنی کلیک بیشتر روی لینک وب‌سایت و افزایش ترافیک ورودی آن. پس اگر بخواهید وب‌سایت شما بیشتر در معرض دید کاربران و موتورهای جستجو قرار بگیرد، سئو کم‌هزینه‌ترین و بهترین گزینه برای شروع است. اما فراتر از تطبیق کلمات کلیدی، موتورهای جستجو از داده‌های تعامل جمع‌آوری شده برای تعیین ارتباط صفحه مربوط به جست‌وجو استفاده می‌کنند.

اگه موتور جستجوهای دیگه روهم حساب کنید (Bing, Yahoo, Youtube) حدود 70.6% کل دنیای وب از این موتورهای جستجو نشأت می‌گیره. در مقابل، سایت (B) توسط یک سایت تازه‌کار نوشته شده و طبیعتاً تعداد افراد بسیار کمی هم به اون لینک دادن. اما، برای محتوا یک دسته‌بندی درست انجام داده و کاربر می‌فهمه که هر دسته‌بندی مربوط به چه موضوعی هستش. مقاله “عوامل رتبه‌بندی موتور جستجو” حتما می‌تونه اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار بده. رسیدن به نتایج اول گوگل، یعنی ایجاد ترافیک دائمی و هدفمند برای کسب و کار آنلاین و ما در این مسیر سالهاست تخصص داریم. امروزه سئو بیش از همیشه پر اهمیت شده است ، دیگر مهم نیست شما چه کسی هستید ، یک روستایی یا یک شهر نشین مدرن ، مهم رتبه سایت شما در گوگل است که اول باشد و شما بتوانید بیشتر بفروشید.

ثبت URL یا وب‌سایت در موتورهای جستجو یکی از گام‌های کلیدی در بهینه‌سازی سئو و دیده‌شدن وب‌سایت است. با پیروی از مراحل این مقاله، می‌توانید مطمئن شوید که تمام صفحات مهم سایت شما به‌درستی در گوگل و سایر موتورهای جستجو ایندکس شده و نمایش داده می‌شوند. به یاد داشته باشید که ثبت URL تنها بخشی از فرآیند سئو است و برای موفقیت بیشتر باید بر بهینه‌سازی مستمر محتوا، افزایش کیفیت لینک‌ها، و بهبود تجربه کاربری تمرکز کنید. در این متن به سوال "url چیست" پاسخ دادیم و موارد مهمی را با هم بررسی کردیم؛ ممنون از اینکه تا آخر این نوشته همراه ما بودید. بهینه‌سازی سایت برای گوگل، سال‌ها بر اساس کلمات کلیدی انجام شده و می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت کلمه کلیدی، همان کوئری (Query) است که کاربر در فرایند جستجوی گوگل (Google Search) وارد می‌کند.

بک لینک به لینک هایی اطلاق می شود که از دامینی دیگر به دامین شما داده شده اند. متا تگ به قطعه متنی اطلاق می شود که توضیحی برای صفحه به شمار می روند. از بین متا تگ های معروف می توان به title، description و robots اشاره کرد. متا تگ ها در ظاهر صفحه مشاهده نشده و تنها در کدهای HTML قرار میگیرند. این یک روش عالی برای مطلع ماندن از هرگونه تغییر چشمگیر است، بدون اینکه تمام وقت خود را به صفحه نمایش زل بزنید. گوگل آنالیتیکس و اکثر ابزارهای ردیاب رتبه به شما امکان حاشیه‌نویسی می‌دهند تا اطلاعاتی را به داشبورد خود اضافه کنید.

به این معنا که به وسیله تولید محتوای با کیفیت، ارزشمند و غنی می‌توان مخاطبان و کاربران زیادی را به خود جذب کرد. این دقیقاً راهی است که شما می‌توانید به وسیله آن سئو وب سایت خود را به خوبی ارتقا دهید و صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بسیار مناسبی را برای وب سایت خود کسب کنید. سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو مخفف عبارت Search Engine Optimization است و به مجموعه روش‌هایی اشاره دارد که در داخل و خارج از وب‌سایت انجام می‌دهیم تا رتبه بهتری در صفحه نتایج بگیریم. آموزش کاربردی سئو وب سایت، شامل یادگیری عملی و استفاده از تکنیک‌های سئو در یک وب سایت واقعی است. این آموزش، یک شکل پیشرفته‌تر از آموزش سئو است که نیاز به درک اولیه اصول سئو و توسعه وب سایت دارد. در طول آموزش کاربردی سئو وب سایت، شرکت‌کنندگان نحوه انجام ممیزی وب سایت، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی داخلی صفحات، تولید و بارگذاری محتوا، ساخت لینک و بهینه سازی عملکرد وب سایت را یاد می‌گیرند.

به همین دلیل باید صفحات محصول شما روی ویژگی‌ها و مزایایی که محصول شما ارائه می ده متمرکز بشن. دومین دسته کلمات کلیدی، کلماتی هستن که کاربرا برای به دست آوردن اطلاعات اضافی در حوزه کاری شما وارد می‌کنن. شناسایی دقیق کاربر باعث می‌شه که شما دقیق‌ترین محصول رو بر اساس نیاز کاربرتون آماده کنید. و شاید بهتره بگیم مهم‌تر از آماده کردن محصول برای کاربر آماده کردن محتوای مناسب برای کاربرتون هستش. به ازای هرکاربری که روی لینک اول تبلیغات پولی کلیک می‌کنه، یک دلار از حساب گوگل ادز (Google ads) مالک سایت کم می‌شه. یعنی برای 22 هزار کاربر، صاحب وبسایت باید دلار درماه به گوگل پول پرداخت کنه تا لینکشو بالاتر از بقیه نشون بده.

ترافیک طبیعی یا Organic Traffic در واقع اصطلاحی است که برای تعداد بازدیدهایی که از یک وب سایت صورت می‌گیرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که ترافیک طبیعی از نتایج طبیعی صفحات نتایج جستجو به دست می‌آید نه از طریق تبلیغات پولی. همچنین کدهایی که درون صفحات وب سایت شما وجود دارند بیشتر به این معنا هستند که سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما کم می‌شود. به بیان دیگر هر عنصر بصری که کاربر در یک وبسایت با آن مواجه می‌شود و با آن در ارتباط است در دسته UI Design قرار دارد. این موضوع برای بیشتر صاحبان وب سایت‌ها و همچنین مالکین فروشگاه‌های اینترنتی بسیار سودمند است. الگوریتم‌های جدید گوگل بر نیت جستجو (Search Intent) تمرکز دارند و دیگر صرفاً بر کلمات کلیدی (Keywords) تأکید نمی‌کنند.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/