خودرو mvm x55 pro 2023-06-23

تست و بررسی ام وی ام ایکس 55 پرو X55 Pro در پیست آزادی خودرونویس

ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نسبت به نسل قبلی خود به جز تغییرات اندکی که در ظاهر خود دارد در بخش قوای محرکه خود نیز دستخوش تغییرات شده است. مشخصاتی که بسیاری از شما به آن‌ها اهمیت ویژه‌ای می‌دهید و بر اساس آن‌ها، این خودروی چینی را خریداری می‌کنید. با شتاب 230 نیوتن متر این ماشین، می‌تواند تجربه سرعت بسیار خوبی را داشته باشید. شتاب 0 تا 100 این ماشین حدود 11.5 ثانیه است و میزان مصرف سوخت آن نیز 7 لیتر در 100 کیلومتر بوده که به نسبت نوع خودرو و عملکرد آن بسیار عالی است. با وجود گیربکس اتوماتیک و حرفه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده است، می‌توانید در هر یک از شهرهای کشور ایران رانندگی بدون نقصی را تجربه کنید. این ماشین برای رانندگی در جاده نیز انتخاب بسیار خوبی است و تجربه رانندگی لذت بخشی را در هنگام سرعت گرفتن در اختیار قرار می‌دهد.

طراحی ظاهری ام وی ام X55 پرو به طور کلی هوشمندانه و مدرن است، هرچند ابعاد جمع و جور آن ممکن است به جذابیت بصری کمتری نسبت به برخی رقبای بزرگ تر منجر شود. طراحی بدنه ام وی ام X55 پرو، بازتابی از زبان طراحی مدرن چری با تاکید بر پویایی و ظرافت است. به ویژه در نمای جلوی خودرو تغییرات فیس لیفت انجام شده، ظاهری شیک تر و هماهنگ تر نسبت به نسخه قبلی به این خودرو بخشیده است. جلو پنجره شش ضلعی کهکشانی با الگوهای سه بعدی الماسی، در ترکیب با چراغ های LED جلو و سپر جدید با ورودی های هوای بازطراحی شده، نمایی جوان پسند و جذاب را ارائه می دهد. خطوط دینامیک روی کاپوت و جانبی، حسی از حرکت و پویایی را به خودرو القا کرده اند و هماهنگی مناسبی با طراحی کلی دارند.

افزایش قدرت موتور به 156 اسب‌بخار و رسیدن گشتاور به 230 نیوتن‌متر نیز باعث شده نسخه پرو به وضوح قوی‌تر ظاهر شود تا بدین صورت لذت رانندگی پایین‌تر سیستم انتقال قدرت به نوعی جبران گردد. شرکت مدیران خودرو با معرفی کراس اوور MVM X55 Pro گامی بزرگ در بازار خودروهای مونتاژی ایران برداشت. این مدل که نسخه فیس لیفت شده ای از سری X55 به شمار می آید، با طراحی جذاب تر، ویژگی های فنی به روز و قیمتی رقابتی، نماینده ای شایسته برای خودروساز چری در ایران محسوب می شود. حضور این خودرو، نمادی از پیشرفت چری در بازار ایران است، برندی که با محصولات متنوع خود توانسته از رقبای بزرگ چینی پیشی بگیرد. با معرفی X55 پرو، شرکت مدیران خودرو فرصتی تازه یافته تا علاوه بر جلب توجه خریداران، جایگاه خود را به عنوان یکی از فعال ترین شرکت های خودروسازی کشور مستحکم تر کند.

ام وی ام X55 پرو 2018-2025

همچنین، این خودرو از سیستم ترمز چهارچرخ دیسکی و ترمز پارک برقی نیز بهره می برد که در کنار سایر ویژگی های ایمنی، حفاظت بیشتری را برای سرنشینان فراهم می کند. وظیفه انتقال قدرت در ام وی ام X55 پرو بر عهده گیربکس CVT  قرار دارد که اگرچه از نظر کاهش مصرف سوخت عملکرد مناسبی دارد، اما شاید انتخاب ایده آلی برای یک کراس اوور با این ابعاد و وزن نیست. این نوع گیربکس به دلیل انتقال قدرت پیوسته، حس هیجان و شتاب گیری سریع را تا حد زیادی از بین می برد. همچنین در مسیرهای کوهستانی یا هنگام رانندگی های پر فشار، ممکن است عملکرد ضعیف تر و خسته کننده تری نسبت به گیربکس های اتوماتیک سنتی یا دوکلاچه ارائه دهد. بازار چین شرکت خودروسازی همچون چری دارد که محصولات این کمپانی را مدیران خودرو در ایران مونتاژ و راهی بازار می‌کند و از قضا با استقبال خوبی هم روبه‌رو می‌شود. چری تیگو 5X در سال 2017 وارد خط تولید این شرکت چینی شد و در سال 98 بود که گروه خودروسازی مدیران خودرو موفق شد امتیاز تولید آن را با نام‌گذاری ایکس 55 به دست آورد.

در کل می‌توان این تغییرات را مثبت ارزیابی کرد، زیرا ظاهر زیباتری به این خودرو بخشیده است. در سپر جلو و زیر جلوپنجره‌ای نوارهای قرمز رنگ زیبایی به کار رفته و همین نوارها باعث شده تا کراس اوور محبوب مدیران خودرو جلوه‌ای اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر از قبل به خود بگیرد. فاصله بین محورهای ام وی ام ایکس ۵۵ پرو حدود ۲۶۱۰ میلیمتر است که در نتیجه باید گفت فضای داخل آن نسبت به کراس اوورهای بزرگ‌تر کمی محدود خواهد بود.

ترمزهای خودرو عملکرد مناسبی دارند و قادر به کنترل جثه 1.4 تنی خودرو هستند. بااین‌حال همچنان طول کوتاه و عرض زیاد برای ایکس 55 پرو مشکل‌ساز شده است؛ چرا که هنگام ترمزهای شدید شاهد شیرجه‌زدن خودرو به‌سمت جلو هستیم. در نما های جانبی سبک طراحی ساده تر می شود و اِلمان و مشخصه طراحی خاصی را در این قسمت نمی بینیم اما دو عامل باعث می شود تا این سادگی کمتر به چشم بیاید. یکی از این عوامل طراحی خوب و اسپرت رینگ های آلومینیومی X55 پرو است که کالیپر های قرمز رنگ نیز به آن کمک می کند و دیگری خطوط قرمز رنگی است که در پایین درب ها و بر روی فلاپ ها طراحی شده اند و احساس هیجان را به مخاطب انتقال می دهد. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم.

به همین بهانه، شاهد آن هستیم که طی روز گذشته، مراسم تست درایو این خودرو ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران خودرویی کشور برگزار شد. همچنین یک خط قرمز در قسمت میانی داشبورد قرار گرفته که هماهنگی جذابی را با خطوط قرمز بیرون خودرو به ارمغان آورده است. قسمت پایینی داشبورد نیز میزبان تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت لمسی است که طراحی آن بسیار شبیه به آریزو 6 و آریزو 5 جدید است. قسمت لیور دنده کاملا باز طراحی شده و در کنار آن یک فضای بزرگ برای شارژ بیسیم تلفن همراه تعبیه شده است. غربیلک فرمان این خودرو اما تغییری نداشته و کماکان به صورت سه شاخه با طراحی D کات است که ظاهر خوب و هماهنگی با سایر بخش های داشبرد دارد. استفاده از تزئینات قرمز رنگ در داشبورد، رودری ها و صندلی ها، هماهنگی جذابی میان فضای داخلی و طراحی خارجی خودرو ایجاد کرده است.

سال های اخیر و خصوصا سال 1400 برای مدیران خودرو سال پر محصولی محسوب شده و در حال به نظر می رسد که مدیران خودرو با معرفی یک محصول پرو جدید قصد دارد تا بازار پر رونق کراس اوورها در ایران را متنوع تر کند. از نظر امکانات نیز خودروی ایکس 55 کمی از خودروهای خارجی موجود در بازار ندارد. یک گیربکس باکیفیت 9 سرعته برای این خودرو در نظر گرفته شده که می‌تواند هماهنگی بسیار خوبی را در هنگام رانندگی برای شما به همراه آورد. این گیربکس با قدرت بالا، ولی با کاهش عملکرد سوخت تجربه رانندگی را برای شما جذاب‌تر خواهد کرد. سیستم تهویه ایکس 55 بسیار قدرتمند است و می‌تواند هوای داخلی خودرو را تهویه کرده و از ورود ذرات معلق به داخل خودرو جلوگیری کند.

باتوجه به گرمای موجود، با اینکه خودرو تحت انواع فشارها قرار گرفته بود، اما عملکرد سیستم تهویه مطبوع و کولر ایکس55 پرو مطلوب بود. باتوجه به عایق کاری خوب، صدای موتور تا حد زیادی وارد کابین نشده که جای شکر دارد. با توجه به شرایط کنونی که برای اکثر مردم ایران از نظر مالی حاکم است، خرید ماشین به صورت نقدی بسیار دشوار بوده و چالش‌های زیادی را به همراه دارد.

نام اصلی این خودرو در خارج از ایران چری تیگو 5X یا تیگو ۴ است و اولین نسل از این خودرو در سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین شده و تا کنون دو نسخه فیس لیفت از این خودرو به بازار های جهانی معرفی شده است. تولید آخرین نسل از این خودرو در سال ۲۰۲۱ آغاز شده و ما این نسل را با نام X55 پرو می شناسیم. در این بخش از خودرو تنها کمی گرافیک چراغ های عقب دستخوش تغییر شده و در مقایسه با تیپ ساده خط کرومی وسط درب صندوق  دیگر داخل چراغ ها نیامده و به قبل از آن ختم می شود. چراغ های عقب به صورت دو تکه و چند ضلعی طراحی شده‌اند و گرافیک داخلی آنها نیز طراحی قابل قبول و تا حدودی اسپرت دارد. درب صندوق طراحی چند وجهی و بزرگی دارد که در قسمت پایین آن نیز محل نصب پلاک قرار گرفته است.سپر عقب با خطوط شکسته طراحی شده و در قسمت بالای آن که همرنگ با بدنه است دو چراغ مه شکن در دو طرف آن قرار دارد.

مشخصات فنی X55 Pro ie

در بخش رودری های ایکس ۵۵ پرو شاهد استفاده از متریال نرم هستیم که احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. جدا از این موارد در بخش رودری از دوخت و خطوط قرمز استفاده شده که با طراحی و دیزاین داخل کابین این خودرو هماهنگ بوده و احساس هیجان را به سرنشینان القا می کند. پیشرانه‌ای که برای این کراس اوور در نظر گرفته شده مانند نسل قبلی یک پیشرانه 1/5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ است که توانایی تولید 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد.

باید بدانید که این پیشرانه علاوه بر حضور در دیگر محصولات مدیران خودرو، روی فیدلیتی بهمن موتور نیز حضور دارد. X55 پرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) بهره می برد که می تواند قدرت نهایی ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۳۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۹ سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل کند. همانطور که انتظار می رود فضای داخلی ام وی ام X55 PRO از نظر ابعاد تغییری نکرده است. از این رو فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو مناسب است و همچنین متریال داخلی این کراس اوور جدید مدیران خودرو نیز در حد قابل قبولی ارزیابی می شود. در ابتدای سال ۱۴۰۳ اکسل عقب یکی از خودروهای mvm x55  پرو شکست و این حادثه منجر به واژگونی خودرو در محور قم – کاشان شد.

اجزای اصلی MVM X55 pro از فولاد بسیار مقاوم ساخته شده اند تا به طور موثر مقاومت در برابر ضربه را در صورت برخورد از جلو و جانبی بهبود بخشد و ایمنی همه سرنشینان را تضمین کند. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. گرچه که با چند دور کوتاه در پیست آزادی تهران، نمی‌توان نظر قطعی در رابطه با یک خودرو داد؛ اما از فرصت استفاده کرده و گرچه کوتاه، اما نگاهی به خودرو مذکور انداختیم.

بنابراین اگر قصد دارید باک سوخت ایکس 55 پرو را با بنزین معمولی پر کنید، بایستی خود را به شنیدن صدای ناک عادت دهید. جایی‌که کل بخش داشبورد و رودری‌ها تغییر کرده و اتفاق بسیار مثبتی در آن دخ داده است. در حقیقت می‌توان گفت که همان داشبورد تیگو7 پرو بوده و خدا را شکر از آن حالت زمخت قبلی خارج شده است.

اما به تازگی شرایطی مهیا شد تا بتوانیم بیشتر با ام وی ام ایکس 55 پرو آشنا شده و تجربه‌ای هرچند کوتاه را به صورت ویدئویی با شما مخاطبان عزیز پایگاه خبری چرخان به اشتراک بگذاریم. البته قبل از مشاهده ویدئو تجربه رانندگی با X55 PRO، بهتر است تا نگاهی به مشخصات این سوگلی مدیران خودرو بیندازیم. در نمای عقب این خودرو چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند چراغ های عقب این خودرو است که طراحی تا حدی مستطیلی شکل داشته و به وسیله نواری کرومی رنگ به یکدیگر متصل می شوند. سپر عقب و دیفیوزر این خودرو نیز طراحی مناسبی داشته و به طراحی اسپرت این خودرو کمک شایانی کرده اند. MVM X55 pro با صفحه نمایش LCD شناور 10.25 اینچی UHD فوق شفاف با رزولوشن تا 1920x720، عملکردی نرم تر از تلفن همراه و طراحی رابط کاربر پسند مجهز به سه دستگاه، فناوری داخل کابین را به سطح بالاتری می برد.

مجموعه‌ای از تم‌ها تا بتوانید یکی را انتخاب کنید که با خلق و خوی شما مطابقت دارد. مدیران خودرو ام وی ام X55 Pro را در دو تیپ IE و اسپرت به بازار ایران عرضه میکند، که تفاوت های این دو تیپ تنها در رنگ بندی بدنه است، در تیپ IE سقف و ستون ها همرنگ بدنه است و در تیپ اسپرت، سقف و ستون های خودرو مشکی رنگ شده اند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. پیش پرداخت برای خرید این خودرو از سوی شما تعیین می‌شود و بر اساس آن می‌توانید مابقی مبلغ را در 12 ماه تا 36 ماه به صورت اقساطی پرداخت نمایید. سود دریافتی برای خرید قسطی ایکس 55 مطابق با سود بانک‌ها است و شما هیچ مبلغ اضافه‌ای پرداخت نمی‌کنید. با خرید اقساطی ماشین x55 در همان لحظه خودرو را تحویل خواهید گرفت و حتی پس از تحویل خودرو و جابجایی سند، می‌توانید مابقی مبلغ اقساط را پرداخت نمایید.

در کنار شیفتر دنده ایکس 55 پرو، یک قسمت مشابه پد شارژ بدون سیم تلفن همراه طراحی شده که این در این خودرو صرفا جنبه نمایشی دارد و تنها می توانید تلفن همراه خود را در این قسمت قرار دهید. ولی در تیگو 7 پرو در صورت قرار دادن تلفن همراه در آن، موبایل شما به صورت خودکار شارژ می شود(البته اگر تلفن همراه شما نیز این قابلیت را داشته باشد). در بالای پنل دیجیتالی سیستم تهویه، کلیدهای مربوط به روشن و خاموش کردن گرمکن صندلی های جلو و تنظیم سیستم تهویه قرار دارند.

سه کانتور بدنه MVM X55 pro نه تنها حس قدرت ورزشی را ایجاد می کند، بلکه جریان هوا را برای اطمینان از ثبات کلی هدایت می کند. مانند یک ببر خمیده و یک آسمان پرستاره، چهره جلویی MVM X55 pro فقط برای نمایش نیست. مشبک الماس شکل مشخصه راندمان اتلاف گرما را بهبود می بخشد، در حالی که چراغ های جلو LED با لنزهای الماس کریستالی 2.7 برابر کارآمدتر از لامپ های هالوژن سنتی هستند.

در مجموع باید گفت که نمای داخلی این محصول در مقایسه با قبل روندی رو به رشد و مثبت را طی کرده که قطعا موجب ارتقای جذابیت آن خواهد شد. دوربین دید عقب MVM X55 pro از وضوح بالای 1920x720 صفحه اصلی استفاده می کند تا کیفیت تصویر فوق العاده واضح و تصویری با زاویه دید عریض را به شما ارائه دهد. با خطوط هشدار و عملکرد سریع از طریق تشخیص رادار اولتراسونیک، رزرو و پارک هرگز آسان تر و راحت تر نبوده است.

ام وی ام ایکس 55 پرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4318، 1830 و 1664 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2610 میلی متر است. ام وی ام ایکس 55 پرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که تقریبا همه خودروهای چینی حال حاضر در ایران از آن بهره برده اند. البته موتور 1.5 لیتری ایکس 55 پرو مهندسی شده توسط کمپانی AVL اتریش بوده و توربوشارژ هانیوال آمریکایی نیز برای آن نصب شده است.

این خودرو فعالیت خود را با عنوان چری تیگو 5x آغاز کرد که نسخه اسپرت، جوان‌پسند و البته ارزان‌تر از تیگو 5 اصلی به‌حساب می‌آمد؛ بااین‌حال در اکثر بازارها، کراس‌اوور جمع‌وجور چری را با نام تیگو 4 می‌شناسند. به بیان دیگر، این خودرو حد فاصل تیگو 3 (ام وی ام X33) و تیگو 5 در سبد محصولات چری است. اما در قسمت عقب نیز تغییرات ریزی انجام شده؛ اما اینکه یک نمای جدیدی نسبت ایجاد کند، نداشته است. از جمله این تغییرات، می‌توان به استیل وسط درب صندوق اشاره نمود که در نسخه قبلی، تا اواسط چراغ‌های اصلی کشیده شده بودند که در نسخه جدید، مشابه نسل گذشته (این نسخه وارد ایران نشده است) ایکس55 در بازارهای جهانی شده است. ام وی ام X55 پرو از همان موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ قبل استفاده می‌کند با این تفاوت که قدرت آن از ۱۴۷ به ۱۵۶ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. همچنین بیشترین گشتاور حاصل از این موتور نیز از ۲۱۰ به ۲۳۰ نیوتن متر ارتقا یافته است.

نسخه نصب‌شده روی ایکس 55 پرو حداکثر 156 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد که بیشتر از خروجی دریافت‌شده روی آریزو 5 پرو یا نسل نخست ایکس 55 است. اما در رابطه با تعلیق، باید گفت که تغییری نکرده و در آسفالت صاف پیست، عملکرد مطلوب و نرمی داشت. باتوجه به مشخصات ارائه شده، ایکس55 پرو را باید نسخه کوچک‌تر تیگو7 پرو خطاب کرد. اما قبل از مقایسه امکانات تیگو7 پرو و ایکس55 پرو، بهتر است تا نگاه کلی به آپشن های خودرو مذکور بیاندازیم. از تفاوت‌های کابین تیگو7 پرو و ایکس55 پرو می‌توان به ادوات کنترلی در کنسول میانی اشاره کرد. لازم به ذکر بوده که خبری از وایرلس شارژری که در تیگو7 پرو است، در ایکس55 پرو نیست؛ فقط مکان آن وجود دارد.

طراحان ایکس 55 با حفظ استایل کلی، تغییرات جذابی در بدنه ایجاد کردند که X55 پرو پویاتر به نظر بیاید. استفاده از رینگ‌های جدید و گرافیک متفاوت برای چراغ‌های جلو، جلوپنجره کهکشانی و تریم قرمز به بدنه، حال و هوای تازه‌ای به این خودرو بخشید. برخلاف تیگو 7 پرو که یک سانروف پانورامیک بالای سر سرنشینان دو ردیف قرار دارد، در ام وی ام ایکس 55 پرو یک سانروف برقی دو حالته تنها بالای ردیف اول را پوشش می دهد. در پشت آینه میانی نیز یک خروجی USB قرار دارد که می توان یک دستگاه گوپرو به آن متصل کرد تا دوربین ثبت وقایع نیز این خودرو داشته باشد. در خودروی تست ما که حدود 20 هزار کیلومتر کارکرد را تجربه کرده بود، صدای خاصی از ادوات کابین شنیده نمی‌شد. بنابراین اگر استفاده مرسوم را از ایکس 55 پرو داشته باشید، این خودرو حداقل تا پایان دوره گارانتی بدون مشکل به شما خدمت‌رسانی خواهد کرد.

بررسی ام وی ام ایکس 55 پرو مدیران خودرو + مشخصات فنی mvm x55 pro

ام وی ام X55 پرو به یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی مجهز است که قابلیت اتصال به بلوتوث و اشتراک گذاری از طریق اندروید را دارد. همچنین، صندلی های جلو با گرمکن، آینه های بغل برقی با گرمکن، و روکش چرمی نیز از دیگر ویژگی های رفاهی این خودرو محسوب می شوند. همچنین گیربکس دوکلاچه جای خود را به جعبه دنده اتوماتیک سی وی تی ۹ سرعته مشابه نمونه موجود در چری آریزو ۶ سپرده است. X55 یکی از کراس اوور هایی بود که در سالهای عرضه، با اینکه ظاهر خوبی داشت اما با اقبال بسیار زیادی روبرو نشد و فروش چندانی نداشت. اما گروه مدیران خودرو به طور کامل بیخیال این خانواده نشد و X55 پرو را روانه بازار کرد که به نوعی فیس لیفت X55 است.

مونتاژ کی ام سی SR3، نسخه جدید جک S3 کرمان موتور آغاز شد

البته باید توجه داشت که ایکس 55 پرو فاقد سیستم تعلیق مولتی‌لینک در بخش عقب است و طراحی آن نیز به‌اندازه تیگو 7 پرو جذاب نیست. بهتر است تا در بررسی ام وی ام X55 پرو از توصیف طراحی ظاهری این خودرو عبور کنیم و به اصل مطلب یعنی رانندگی و نحوه عملکرد آن در جاده و خیابان بپردازیم. بااین‌حال باید یادآور شد که ام وی ام X55 پرو درواقع نسخه فیس‌لیفت نسل اول خود محسوب می‌شود. برای بخش تجربه رانندگی، سؤالات متداول کاربران درخصوص این خودرو را پاسخ خواهیم داد تا در تصمیم‌گیری خرید به آن‌ها کمک کرده باشیم.

جلوپنجره نصب شده در ام وی ام ایکس 55 پرو طرحی موسوم به کهکشانی مانند دارد که چنین طرحی را پیشتر در محصولات دیگری از مدیران خودرو اعم از ایکس 22 پرو، آریزو 5 فیس لیفت، تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو هم مشاهده کرده بود. از دیگر تغییرات صورت گرفته در نمای جلو می توان به تغییر دیزاین قسمت پایینی سپر و اضافه شدن یک تریم قرمز رنگ به لبه زیرین آن و همچنین تغییر چراغ های LED تعبیه شده در سپر اشاره کرد. شرکت مدیران خودرو که بنیان فعالیت‌های خود را بر عرضه محصولات چری به بازار کشورمان قرار داده، حالا یکی دیگر از کراس اوورهای این کمپانی چینی را با نام ام وی ام ایکس ۵۵ پرو به فهرست تولیدات خود اضافه کرده است. فرمان این خودرو از نوع کمکی برقی بوده و میزان سفتی و نرمی آن با  توجه به سرعت و حالت رانندگی تغییر می کند. جدا از این موارد ستون فرمان در ۴ جهت قابل تنظیم است که در خودرو های هم رده ایکس ۵۵ پرو کمتر دیده می شود.

از طرف دیگر در نسخه پرو دیگر خبری از حضور گیربکس دو کلاچه نیست و جعبه دنده اتوماتیک 9 سرعته CVT در چری آریزو 6 در این کراس اوور فیس لیفت تعبیه شده است. چری تیگو 5x در سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین شد و سپس توسط مدیران خودرو در سال ۱۳۹۸ با نام ایکس55 به دست مشتریان ایرانی رسید. پس از معرفی نسل جدید چری تیگو 4 در چین و بازارهای صادراتی چری، این خودرو در سال 1401 نیز به بازار ایران رسید.

مشابه همین پیشرانه روی نسخه قبلی ایکس 55 هم نصب بوده، ولی توان تولیدی آن از 147 به 156 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز از 210 به 230 نیوتن متر افزایش پیدا کرده که تغییر خوبی برای یک کراس اوور 1440 کیلوگرمی محسوب می شود. ام وی ام X55 پرو با مجموعه‌ای از امکانات رفاهی مدرن، تجربه‌ای راحت و لذت‌بخش را برای سرنشینان فراهم می‌کند. این خودرو به سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای (Keyless) مجهز است و از سیستم تهویه دیجیتال با کنترل لمسی و دریچه تهویه عقب بهره می‌برد.

نمایندگی ها

استفاده از نوارهای قرمز رنگ در بخش‌های مختلف بدنه جلوه­ای اسپرت و جوان‌پسندتر برای این کراس‌اوور کوچک خانوادگی رقم‌زده است. همچنین در نمای عقب نیز تحولاتی در قسمت زیر سپر عقب و گرافیک داخلی چراغ‌ها قابل مشاهده است. در حال حاضر خانواده ام وی ام مدیران خودرو محصولاتی اعم از ایکس 22 پرو، آریزو 5 فیس لیفت و تیگو 7 معمولی را در خود جای داده که به تازگی ایکس 55 پرو نیز به این جمع اضافه شده است. طی سال هایی که برند ام وی ام در ایران فعالیت می کرده، شاهد رشد کیفیت و رشد سطح محصولات این برند بوده ایم و مدیران خودرو هرساله خودروهایی جدیدتر و با تکنولوژی بالاتر را به خانواده برند ام وی ام خود اضافه کرده است. در زمان نگارش این مقاله (خردادماه 1402) قیمت ام وی ام X55 پرو از سوی مدیران خودرو معادل یک میلیارد و 251 میلیون تومان اعلام شده است.

در مجموع این خودرو در مقایسه با نسخه قبلی، خودروی جذاب‌تری به حساب می‌آید، اما پاشنه آشیل آن همان قیمت بالا در مقایسه با رقبا است. البته ممکن است مدیران خودرو تصمیم بگیرد تا این خودرو را با بهای کمتری عرضه کند. صندلی های ام وی ام ایکس 55 پرو دارای تودوزی چرمی مشکی و قرمز هستند و قسمت نشیمن و تکیه گاه آنها حالت سوراخدار دارد تا تعریق سرنشینان در فصل گرما کمتر شود. با این حال فضای پا و سر برای سرنشینان در ردیف دوم حتی برای افراد با قد 180 و بالاتر نیز مناسب است.

داخل ام وی ام X55 پرو

این خودرو دارای 4 کیسه هوایی برای محافظت از شما و سرنشینان در هنگام تصادف نیز هست. بنابراین، می‌توانید با ایمنی بالا در جاده‌ها با این خودروی جذاب رانندگی کنید. به عنوان جمع‌­بندی مشخصات ایکس ۵۵ پرو نیز باید تاکید کنیم ام وی ام ایکس ۵۵ پرو با توجه به تحولات ظاهری و فنی که پیدا کرده است، قطعا خودروی جذاب تری نسبت به نسخه قبلی به حساب می­‌آید. ام وی ام ایکس 55 پرو (MVM X55 Pro) در واقع نسخه فیس لیفت همان ایکس 55 پیشین بوده که تغییرات ظاهری جزیی در آن اعمال شده است.

این خودروی خاص با ظاهر جذاب و کراس اوور خودش می‌تواند جایگزینی برای ماشین‌های شاسی بلند گران قیمت موجود در بازار باشد. قدرت بالای فنی در کنار زیبایی ظاهری داخلی و خارجی این خودرو باعث شده تا خرید آن همچنان میان مردم ایران علاقه‌مندان زیادی داشته باشد. اگر قصد خرید خودرو ایکس 55‌ ام وی ام را دارید، در گام اول می‌توانید با جزئیات این خودرو و کارایی آن آشنا شوید و سپس با توجه به بودجه خود روش نقدی یا اقساطی را برای خرید این خودروی MVM را انتخاب کنید. البته نمای عقب نیز دور از تغییر و تحولات نمانده است و در قسمت سپر عقب و گرافیک داخلی چراغ‌ها شاهد تحولات مثبتی هستیم. گفتنی است بیشترین جایی که دستخوش تغییر و تحول شده، کابین ایکس 55 پرو است.

کم کم وسوسه شدم که سیستم کنترل پایداری ایکس 55 پرو (X55 پرو) را خاموش کنم تا همه چیز دست خودم باشد. با وجود اینکه با سرعتی نزدیک به 100 کیلومتر بر ساعت وارد پیچ های تند پیست آزادی می شدم، به دلیل رعایت کردن ریس لاین خودرو واژگون نمی شد و از مسیر منحرف نشد. به طور کلی پایداری ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 پرو) به عنوان یک کراس اوور جمع و جور شهری رضایتبخش بود. لازم به ذکر است که گیربکس در دور بالاتر از 3 هزار امکان دنده کم کردن را به شما نمی دهد تا آسیبی به موتور وارد نشود.

قسمت زیرین سپر نیز به صورت مشکی رنگ طراحی شده و یک قاب نقره‌ای رنگ متشکل از دو جای اگزوز بشدت مصنوعی از جنس پلاستیک روی آن قرار گرفته است. مثلاً راندمان خروجی موتور بهبود یافته و حالا از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر ماشین چیزی در حدود 156 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور استخراج می‌گردد که برای وزن حدود 1.4 تنی خودرو کاملاً کافی خواهد بود. این ویژگی ها باعث می شوند تا ام وی ام X55 پرو یکی از ایمن ترین خودروها در این سگمنت باشد.

گیربکس CVT برای حفظ عملکرد اقتصادی و کاهش مصرف سوخت بهینه شده است، ازاین‌رو همواره فشار را روی موتور کاهش می‌دهد. درنتیجه هنگام حرکت در جاده‌های کوهستانی، دور موتور بالا خواهد بود و گشتاور موردنیاز را از این گیربکس دریافت نخواهید کرد. به همین دلیل ناچار هستید تا گیربکس را در حالت تیپ ترونیک قرار دهید و دنده‌ها را به‌صورت دستی تعویض کنید. تا زمانی که راننده پا را تا انتها روی پدال گاز فشار ندهد، دور موتور در سطح پایین نگه داشته می‌شود و بنابراین صدایی به درون کابین نفوذ نمی‌کند. افزایش راندمان موتور به‌معنای بهره‌مندی آن از سیستم تزریق سوخت پیشرفته‌تر است. درنتیجه این پیشرانه با بنزین ایران که اکتان پایین‌تری نسبت به بنزین معمول در دیگر کشورها دارد، با مشکل مواجه خواهد شد.

لازم به ذکر بوده که گیربکس قبلی خودرو X55، دو کلاچه خشک بود که باتوجه به سبک رانندگی ایرانیان، این گیربکس هماهنگی کمی با آن داشت. قیمت ام وی ام x55 که به دست مشتری ایرانی خواهد رسید، احتمالا نزدیک به یک میلیارد تومان است. شرکت مدیران خودرو سعی کرده تا با ارائه امکانات جدیدتر، سطح رفاه کاربران این محصول را به نسبت سال گذشته افزایش دهد. در این راستا نمایشگر 25/10 اینچی جدید به کابینه اضافه شده و از ترمز پارک برقی، اتوهلد و شیفتر تعویض دنده الکتریکی هم بهره برده شده است.

مزایا و معایب ام وی ام X55 پرو

صندلی های ام وی ام X55 پرو طراحی نیمه اسپرت داشته و در برگیرندگی مناسبی دارند و روکش آنها از جنس چرم مصنوعی  بوده و در قسمت هایی از آن متناسب با دیزاین کابین خودرو از رنگ قرمز استفاده شده است. در کل ام وی ام X55 Pro نسبت به قیمت و رقبای خود طراحی مناسب تری داشته و دیزاین متفاوت تری را به نمایش می گذارد. ام وی ام X55 پرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده است که قدرتی معادل ۱۵۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۳۰ نیوتن متر تولید می کند. این ارقام نسبت به نسخه معمولی X55 بهبود یافته اند و تجربه رانندگی بهتری را برای رانندگان فراهم می کنند. با این مشخصات، شتاب صفر تا صد خودرو به ۱۰.۹ ثانیه می رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۷.۱ لیتر است.

در واقع مهندسان چری موفق شده‌اند با کمترین هزینه و صرفاً با تعویض و اصلاح چند قسمت به چهره‌ای زیباتر و هماهنگ‌تر از قبل دست یابند که با زبان طراحی جدید کمپانی نیز همخوانی کامل دارد. مثلاً جلوپنجره زیبای به اصطلاح کهکشانی جایگزین مدل قبلی شده و ترکیب آن با سپر جدید و دیلایت‌های متفاوت، جلوه‌ای جوان‌پسندانه به اتومبیل بخشیده‌ است. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند.

هم‌اکنون کابین داخلی مجهز به یک داشبورد جدید شده که شباهت‌های زیادی به چری تیگو 7 است و مسلما زمانی که سرنشینان به آن توجه کنند متوجه زیبایی هر چه بیشتر آن می‌شوند. ترکیب فرم هاچ‌بک کراس با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس CVT نتوانست برای خریداران ایرانی متقاعدکننده باشد. علاوه بر این مسئله، مشتریان مدیران خودرو در آن زمان قادر بودند با صرف هزینه‌ تقریباً برابر، چری تیگو 5 یا چری تیگو 7 را خریداری کنند. بروز برخی مشکلات فنی در نسل نخست ام وی ام X55 نیز سبب شد تا این خودرو حضور موفقی در بازار ایران نداشته باشد. آخرین نسخه‌های تولیدشده ام وی ام X55 در سال 1400 توسط مدیران خودرو به فروش رسیدند. اواخر سال 98 بود که شرکت مدیران خودرو عرضه فاز اول ام وی ام X55 را آغاز کرد.

همچنین پیشتر نیز اتفاقات مشابهی برای این خودرو در روسیه و مالزی افتاده بود. این اتفاق باعث نگرانی هایی درباره ایمنی خودرو و اعتماد به برند مدیران خودرو شد. در پی وقوع این حادثه، بررسی ها نشان داد که ایراد مربوط به یکی از قطعه سازان چری بوده و تنها تعدادی محدود از خودروها که این قطعه خاص را داشته اند دچار مشکل شده اند. به دنبال این حادثه، مدیران خودرو فراخوان بزرگی صادر کرد تا خودروهای مشمول را برای تعویض اکسل های معیوب به نمایندگی ها فراخوانی کند. از طرفی محصولات جدیدتری نظیر لاماری ایما، فردا موتورز تی 5، فیدلیتی پرایم، دیگنیتی و برخی دیگر از محصولات کره‌ای رقبای جدی برای این خودرو هستند. بنابراین فروش رفتن این خودرو در بازار فعلی کمی برای محصول مدیران خودرو سخت خواهد بود.

امروز؛ طرح فروش محصولات مدیران خودرو

ایکس55 پرو مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ است که با اتصال به گیربکس 9 سرعته CVT، توانایی تولید حداکثر 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را دارند. قرار است این محصول تقریبا جدید در سال ۱۴۰۱ جا پای مدل قبلی بگذارد و با توجه ‌به تغییرات مثبتی که روی آن صورت‌گرفته است، گمان می‌رود شرایط بهتری را در بازار ایران تجربه کند. ام وی ام X55 پرو با اینکه ظاهر عجیب و غریبی ندارد اما مشخصات فنی و امکانات قابل قبولی را نسبت به قیمت و رقبایش دارد و همین موضوع می تواند ارزش خرید این خودرو را نسبت به رقبایش بالا ببرد. این خودرو با توجه به به تیپ و کلاس طراحی خود رقبای مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به؛ فردا SX5، هایما S5، تیگارد X35، چانگان CS35 پلاس و یا حتی زوتی DL5 اشاره کرد.

{

تجربه رانندگی با ام وی ام X55 پرو

|}

در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی قرار دارد که اطلاعات خودرو را به راننده نشان می دهد. در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی قرار دارد که این دو نیز مشابه با فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو هستند. در این قسمت رینگ های 17 اینچی آلیاژی جدید با تریم قرمز رنگ و دیزاین متفاوت و همچنین کالیپرهای ترمزی قرمز رنگ برای ایکس 55 پرو (X55 پرو) نصب شده اند. همچنین یک تریم قرمز رنگ مشابه آنچه در سپر جلو در ضربه گیر زیر درب ها دیده می شود. در این نسخه نوار کرومی تنها دو چراغ عقب را به یکدیگر متصل کرده و به داخل دو چراغ وارد نشده.

{

آپشن‌ها و ایمنی ام وی ام X55 پرو

|}

مشخصات فنی ام وی ام ایکس ۵۵ جدید از لحاظ ظاهری در بخش‌هایی مثل جلوپنجره، سپر جلو، گرافیک چراغ‌های عقب و دیفیوزر عقب، دچار تغییرات نسبتا جزئی شده و ظاهری بهتر از گذشته را به نمایش می‌گذارد. اضافه شدن نوارهای قرمز رنگ به نواحی زیر بدنه، استایلی جذاب و اسپرت‌تر برای این کراس اوور خانوادگی رقم‌ زده است که در مجموع می‌تواند زیبایی بیشتری نسبت به مدل قبلی پدید بیاورد. یکی از خودروهای جدیدی که به سبد محصولات مدیران خودرو اضافه شده، ام وی ام ایکس 55 پرو است.

در این مجموعه امکان خرید این خودرو با قیمت مناسب و نزدیک به قیمت کمپانی فراهم شده است. اگر قصد خرید این خودرو با رنگ دلخواه خودتان به صورت نو یا کارکرده دارید، می‌توانید از طریق این مجموعه خرید خودتان را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید و قیمت روز ماشین x55 می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. اگر بخواهیم از نظر طراحی در مورد X55 صحبت کنیم، واقعا نقاط قوت زیادی برای این خودرو وجود دارد.


انواع خودرو mvm